Aanvullende informatie over ons

Onze kenmerken en veelgestelde vragen op een rij

  • Al meer dan 15 jaar een begrip, wij bestaan al sinds 2003!
  • Wij denken met u mee en kiezen voor een oplossing die u past. Wij zullen geen onnodige werkzaamheden aanbieden maar een eerlijk en gedegen advies, naar uw wensen
  • Wij zijn verzekerd, prettig voor ons, maar zeker ook voor u
  • Aangesloten bij Gebouwschil Nederland, voor een stuk zekerheid
  • Nederlands sprekende mensen
  • Netjes werken met gevoel voor de klant en voor het vak!
  • Wij voldoen aan de wettelijke bepalingen waar een bedrijf aan dient te voldoen
  • Ons motto, vakwerk op niveau, en daarmee bedoelen we een hoog niveau
Gevelwerken regio Utrecht
  • Wat is de levertijd?

    De levertijd is sterk afhankelijk van de grootte van het werk en het weer. Zo kan het voorkomen dat er bij langdurige regen alleen maar kan worden uitgehakt en niet worden gevoegd, hiervoor dient de gevel namelijk droog te zijn en mag het ook in de avond niet regenen. Het kan dus voor komen dat we op verschillende werken bezig zijn met het uithakken en afspuiten en dat deze werken elk op hun beurt zullen worden ingevoegd, waardoor de een eerder aan de beurt is dan de ander. Hierdoor kan het zijn dat we dus al op vrij korte termijn kunnen komen uithakken, echter niet invoegen.
  • Wat kost een offerte?

    Een offerte is bij ons altijd kosteloos en geheel vrijblijvend! Wel stellen wij het op prijs als er van uw kant ook een terugkoppeling komt of de offerte opdracht is of niet. Wij steken immers best wat tijd, en daarmee ook geld, in uw offerte, dus vinden wij het wel zo netjes als daar een reactie op komt.
  • Kunnen jullie aan de hand van het aantal vierkante meters en eventuele foto’s per mail een offerte sturen?

    Nee, wij nemen ons vak erg serieus en zullen altijd een afspraak met u maken om te komen kijken. Wij hanteren geen vaste vierkante meter prijzen, simpelweg omdat bijvoorbeeld 25 vierkante meter net zo veel kost als 26 vierkante meter. Wij calculeren puur op de arbeidsuren, wat betekent dat 7 uur werk net zoveel kost als 8 uur werk, het laatste uurtje kunnen wij immers niets meer mee en zal toch betaald moeten worden. Tevens is elke voeg en situatie weer anders en kunnen wij dit niet serieus aan de hand van foto’s beoordelen. Denk aan de bereikbaarheid, hardheid voeg, breedte en diepte van de voeg, etc.
  • Is er een prijsverschil in types voeg?

    Ja zeker, immers bepaald de arbeidstijd voor het invoegen de prijs van de voeg, een snijvoeg is bijvoorbeeld vele malen duurder dan een standaard platvolle voeg, simpelweg omdat hier veel meer tijd in gaat zitten.
  • Is de kleur van de voeg van invloed op de prijs?

    In principe niet. De kleur wordt grotendeels bepaald door het soort cement, waarbij het ene cement wel iets duurder is dan het andere cement, echter zijn deze prijsverschillen niet van sterke invloed op de totaalprijs van het voegwerk. De kosten worden bijna geheel bepaald door het aantal arbeidsuren.
  • Hoe wordt de kleur van de voeg bepaald?

    We vragen u eerst waar uw voorkeur naar uit gaat, de een houdt van een donkere voeg, de ander van een lichte voeg. Aan de hand van w voorkeur zullen wij minimaal twee proefstrepen opzetten, deze dienen dan even een dagje te drogen tot deze op kleur zijn, aan de hand hiervan kunt u bepalen welke kleur uw voorkeur naar uit gaat.
  • Veroorzaakt het uitslijpen of uithakken veel stof?

    In de regel valt dit reuze mee, vooral bij het uitslijpen komt er nauwelijks stof vrij. Bij het uithakken kan dit wat meer zijn, vooral bij droog en warm weer en wat wind, kan dit tot enige stofoverlast leiden. Vaak hangen wij wel netten aan de steiger, echter houden deze niet alles tegen. Mocht dit echt grote problemen geven, of totaal niet wenselijk zijn, dan is er de mogelijkheid tot stofarm uithakken met stofzuigers, echter zal dit tot een hogere prijs leiden.
  • Wat is de doorlooptijd gemiddeld?

    Dit is uiteraard afhankelijk van de hoeveelheid meters. Gemiddeld voor een hoekwoning moet u rekenen op 2-3 weken, dit is echter ook afhankelijk van de weersomstandigheden.
  • Wat is de werkwijze/volgorde van de werkzaamheden?

    Vaak starten wij met het uithakken van de begane grond voordat we de steiger gaan zetten, zodoende hebben we lekker de ruimte. Soms komt het planmatig beter uit bij ons om eerst de steiger neer te zetten, maar u krijgt altijd eerst bericht hierover. Na het uithakken van de oude voegen, zullen de betreffende gevels worden afgespoten. Nu is het zaak dat deze eerst drogen voordat er gevoegd kan gaan worden. Wij zullen op dit moment ook minimaal twee proefstrepen opzetten om de kleur te gaan bepalen. Als de kleur bepaald is, en de gevels zijn droog genoeg, zullen we gaan voegen. Eenmaal klaar met voegen zullen vaak de steigers gedemonteerd en afgevoerd worden, afhankelijk van of er nog geïmpregneerd moet worden. Als er geïmpregneerd moet worden, zullen wij soms de steigers laten staan, in sommige gevallen is dit makkelijker dan vanaf de ladder. Het voegwerk dient even uit te harden voordat we kunnen gaan impregneren. Een en ander is allemaal afhankelijk van de weersomstandigheden, droog, temperatuur etc.
  • Zijn er zaken waar ik nog rekening mee moet houden voordat jullie starten?

    We verzoeken iedereen altijd om de ramen en roosters dicht te houden, vooral tijdens het uithakken en afspuiten, dit om te voorkomen dat er iets naar binnen komt. Voor de extra zekerheid kan het nooit kwaad om in de vensterbanken binnen even een handdoek neer te leggen, vooral bij wat oudere kozijn kan er tijdens het afspuiten iets naar binnen komen. Als wij de steigers gaan bouwen is het noodzakelijk dat we voldoende ruimte hebben, niet alleen om de steigers neer te kunnen zetten, maar het is ook fijn als we wat “werkruimte” hebben.
  • Geven jullie garantie op de werkzaamheden?

    Uiteraard geven wij de wettelijke garantie van 10 jaar. Uw factuur is uw garantiebewijs.
  • Plakken jullie ramen en kozijnen af?

    Alleen in zeer speciale gevallen, het afplakken blijkt in de praktijk niet zo heel veel zin te hebben, en bij geverfde kozijnen levert dit vaak juist alleen maar schade op door het lostrekken van de verf bij verwijdering van de afplaktape en het plastic. Tevens blijft het bij het afspuiten vaak niet zitten en komt er toch van alles achter het plastic. Onze voorkeur gaat dus uit naar voorzichtig werken, als er met beleid wordt gewerkt is de kans op schade echt minimaal.
  • Werken jullie met eigen mensen?

    Ja, in bijna alle gevallen zullen wij met eigen mensen werken. Bij uitzondering zullen wij mensen inhuren, denk bijvoorbeeld aan enorme drukte en “spoedklussen”. Echter werken wij altijd met dezelfde vaste onderaannemers, mensen waar wij achter staan en die volgens onze normen werken.
  • Spreken jullie mensen Nederlands?

    Ja, onze mensen spreken goed en duidelijk Nederlands.
  • Is het opstellen van een meerjarenplan ook mogelijk?

    In principe doen wij dit niet, bij uitzondering is dit voor VVE’s wel mogelijk, echter beperkt. Als dit een uitgebreid rapport dient te zijn dan zijn hier speciale bedrijven voor.
  • Momenteel zitten we wat krap bij kas, kunnen we iets laten uitvoeren met een betalingsregeling?

    Aangezien wij direct al kosten maken met betrekking tot de opdracht, kunnen wij hier helaas niet aan meewerken.
  • Er moet aan ons huis nog geschilderd worden, kan dit voor de werkzaamheden?

    Wij zouden adviseren dit achteraf te doen. Immers, wat net geschilderd is kan ook weer eenvoudig en snel beschadigen, terwijl het andersom voor ons makkelijker werken is. Stoten we dan een keer wat verf eraf, is dit minder kwalijk, aangezien het toch opnieuw geschilderd zal worden. Ditzelfde geldt eventueel voor het vervangen van glas.
  • Wij willen spouwmuurisolatie laten aanbrengen, kan dit eerst uitgevoerd worden?

    Dit kan uiteraard en kan ook erna. Het mooiste is het echter om dit te combineren met onze werkzaamheden. Als wij uitgehakt hebben en afgespoten, dan de isolatie laten aanbrengen. Ze hoeven dan de gaten niet dicht te maken en kunnen deze dan door ons laten voegen. De isoleerder kan dan vaak ook gebruik maken van onze steiger.
  • Moet er nog apart betaald worden voor de steiger, als deze bijvoorbeeld langer moet staan?

    Nee, tenzij dit voor uw eigen werkzaamheden is, maar ook dan zullen wij voor bijvoorbeeld 1 week niets rekenen. Al het steigermateriaal hebben wij in eigen beheer, daarom is het ook niet erg voor ons als dit een weekje langer blijft staan.

Bent u op zoek naar een betrouwbaar renovatiebedrijf?

Openingstijden

Maandag - vrijdag
8.00 - 17.00

Bezoek ons

Italieweg 3
2411NR Bodegraven

Bel ons

+31 (0) 172 61 25 66
+31 (0) 6 53785854

E-mail ons

info@hagebo.nl
administratie@hagebo.nl